italy
Italy

گواهینامه CE برای ماشین لباسشویی

گروه صدور گواهی محصول اروپا ، سی ای ، CE Mark


آگاهی از تمامی دایرکتیو ها و رفرنس های ضروری مورد نیاز برای اخذ گواهینامه CE برای ماشین های لباسشویی خانگی، و همچنین دریافت گواهینامه CE معتبر برای این محصول، باعث پیشگیری از بروز مشکلات مربوط به ترخیص نشدن کالا از گمرک کشور مقصد خواهد شد.

 

گواهینامه CE ماشین لباسشویی

برای دریافت تاییدیه CE اروپا برای ماشین لباسشویی خانگی ، تولیدکننده و صادر کننده این محصول باید از انطابق محصول با تمام دایرکتیوهای اروپایی مورد نیاز برای ماشین های لباسشویی اطمینان یافته و گواهینامه CE معتبر را از نهاد صدور گواهینامه معتبر CE اروپا ، دریافت نمایند.

دایرکتیوهای اروپایی مرتبط با نشان CE که صادر کننده باید برای صادرات ماشین لباسشویی به کشورهای اروپایی و ترکیه ، گواهینامه CE معتبر بر پایه آنها دریافت نماید :

  • دایرکتیو محصولات الکتریکی ولتاژ پایین یا LVD

با توجه به  اهمیت استفاده ایمن افرادی که با ماشین لباسشویی کار می کنند، از نظر ریسکهای برق گرفتگی و سایر خطرات، سازنده باید نیازمندیهای دایرکتیو LVD اروپا را برآورده نموده و CE مارک را به روش خوداظهاری بر روی ماشین لباسشویی نشان گذاری نماید.

استاندارد هماهنگ شده اروپایی مرتبط با درج نشان CE برای ماشین لباسشویی بر پایه دایرکتیو LVD :

EN 60335-2-7:2010
Household and similar electrical appliances — Safety — Part 2-7: Particular requirements for washing machines

لوازم خانگی و وسایل الکتریکی مشابه --ایمنی --بخش 2-7-نیازمندیهای ویژه برای ماشین های لباسشویی


  • دایرکتیو سازگاری الکترومغناطیسی یا EMC 

با توجه به اینکه یکی از اجزای اصلی ماشین های لباسشویی، موتور الکتریکی است و تقریبا همیشه تولیدکنندگان ماشین لباسشویی، الکتروموتور مورد نیاز خود را از تامین کنندگان بیرونی تهیه و بر روی محصول مونتاژ می نمایند، بنابراین نیازی به دریافت گواهینامه CE بر پایه دایرکتیو EMC برای موتور بکاررفته در ماشین لباسشویی نیست.

اما این موضوع ، مسئولیت تولیدکننده برای اثبات انطباق الکتروموتور بکاررفته در ماشین لباسشویی با نیازمندیهای دایرکتیو EMC اروپا را رفع و کنسل نمی نماید.

بنابراین تولید کننده ماشین لباسشویی باید قبل از خرید و مونتاژ الکتروموتور بر روی محصول، ابتدا از وجود گواهینامه CE معتبر برای الکتروموتور اطمینان یافته و در صورتی هم که تامین کننده موتور ، انطباق آن با دایرکتیو EMC را بر پایه ماژول A یعنی به روش خوداظهاری انجام داده باشد، باید پکیج کامل تکنیکال فایل موتور الکتریکی را ارائه داده و تولیدکننده ماشین لباسشویی از کامل بودن و درستی آن اطمینان یابد.


  • دایرکتیو نیازمندیهای طراحی زیست محیطی برای محصولات مرتبط با انرژی  

با توجه به اینکه ماشین لباسشویی جزو محصولات مرتبط با انرژی (energy related products) می باشد، باید بر اساس روش های ارزیابی انطباق بیان شده در دایرکتیو طراحی محیط زیست (Ecodesign) اروپا به شماره  2009-125-EC ، مورد ارزیابی قرار بگیرد.

روشهای ارزیابی انطباق دایرکتیو ecodesign شامل :

با توجه به اینکه تمامی مسئولیتهای ارزیابی انطباق در دایرکتیو طراحی زیست محیطی برای محصولات مرتبط با انرژی ، بعهده تولیدکننده گذاشته شده و نهاد صدور گواهینامه CE اروپایی، از نظر قانونی نمی تواند نقشی در آن داشته باشد، بنابراین تاییدیه CE این دایرکتیو نیز باید با روش خوداظهاری انجام شود.


  • مقررات برچسب گذاری برای محصولات مرتبط با انرژِی 

مقررات برچسب گذاری (Labeling) اروپا به شماره  R 2017/1369 ، الزامات تعریف محصول در دیتابیس و همچنین برچسب گذاری محصولات مرتبط با انرژی که شامل اطلاعاتی در مورد کارایی انرژی، مصرف انرژی و سایر اطلاعات مرتبط می باشد.

ارزیابی و تاییدیه CE مربوط به مقررات برچسب گذاری نیز بر پایه روش خوداظهاری انجام می گیرد.


  •  پرسشها، ابهامات و اطلاعات فنی مورد نیاز درباره دریافت نشان و گواهینامه CE و استاندارد اروپایی ماشین لباسشویی را از طریق سامانه دانش فنی با نوبل سرتیفیکیشن در میان بگذارید.

  • اگر درخواست ارزیابی محصول و دریافت گواهینامه CE برای ماشین لباسشویی را دارید، اطلاعات محصول را از طریق سامانه درخواست گواهی ارسال نموده یا با ما تماس بگیرید.

  • 021 888 999 11
  • phone
whatsapp