italy
Italy

گواهینامه CE اورجینال و غیر اورجینال !!!

گروه صدور گواهی محصول اروپا ، سی ای ، CE Mark


با توجه به عدم آگاهی بسیاری از تولید کنندگان صادر کنندگان محترم در کشور از قوانین صدور گواهینامه و تاییدیه های CE اروپا، متاسفانه مراکز ارائه گواهینامه تقلبی با دسته بندی گواهینامه و تاییدیه CE به دو گروه اورجینال (اصلی) و غیر اورجینال (خوداظهاری)، اقدام به سوء استفاده از شرکتهای متقاضی دریافت نشان CE نموده و گواهینامه تقلب را در بازار صدور گواهینامه ایران، با بهای گزافی به فروش می رسانند.

 

گواهینامه CE اورجینال و غیر اورجینال !!!

هشدار !

برخی مراکز مدعی ارائه گواهینامه CE، در تبلیغات و همچنین پیشنهادهای خود، عنوان می کنند که گواهینامه CE به دو صورت اورجینال (اصلی) و گواهینامه CE غیر اورجینال (داخلی) صادر می شود !

طبق قوانین CE مارکینگ اروپا، گواهینامه CE به هیچ عنوان دارای دسته بندی گواهینامه سی ای ارجینال و غیر ارجینال نیست !

به این ترتیب که یا نشان و گواهینامه CE به یک محصول تعلق گرفته و برای آن قابل ارائه و درج است و یا آن محصول ، بطور کلی خارج از کاربرد (دامنه شمول) نشان CE اروپایی است .

در صورت تعلق گرفتن نشان و گواهینامه CE به یک محصول، تولیدکننده باید بر اساس ماژول یا ماژول های ارزیابی انطباق محصول، فرایند ارزیابی انطباق را در صورتیکه امکانپذیر باشد بصورت خوداظهاری و یا با استفاده از یک ارگان مطلع (notified body) اروپایی به انجام برساند.

فقط یک نوع تاییدیه و نشان CE برای محصول وجود دارد که آنهم بر پایه ماژول یا ماژول های ارزیابی انطباق بیان شده در دایرکتیو یا مقررات اروپایی مربوط به CE مارکینگ محصول، بیان شده است.

مراکز غیر قانونی ارائه دهنده گواهینامه CE تقلبی و جعلی، به دلیل نداشتن ارتباط و نمایندگی از نهادهای صدور گواهینامه محصول (NB های) اروپایی و ناتوانی در ارائه گواهینامه CE معتبر ، همواره با پیشنهاد ارائه گواهینامه سی ای غیر اورجینال ، با این توجیه کذب که این نوع CE مناسب بازار داخل کشور بوده و در داخل ایران مورد پذیرش است،

و همچنین ایجاد نگرانی در تولیدکنندگان و صادر کنندگان متقاضی دریافت تاییدیه CE اروپا با اعلام نمودن هزینه های بسیار هنگفت و غیر واقعی برای گواهینامه CE معتبر (که توانایی ارائه آن را ندارند) و ارائه پیشنهاد جایگزین با مبلغ 1000 تا 2000 یورو برای دریافت گواهینامه CE غیر ارجینال، در برخی موارد موفق به فریب متقاضیان CE شده و عملا یک برگه کاغذ بدون ارزش را تحت عنوان گواهینامه CE غیر ارجینال برای استفاده داخل کشور ، با مبلغ مذکور به فروش می رسانند !


  • برای اطلاع از ماژول ارزیابی انطباق محصول تان و شرایط دریافت گواهینامه معتبر CE با ما تماس بگیرید.

  • اگر درخواست دریافت گواهینامه CE را دارید، اطلاعات مجموعه و محصول تولیدی خود را از طریق سامانه درخواست صدور گواهی ، برای نوبل سرتیفیکیشن ارسال نموده یا با ما تماس بگیرید.

  • 021 888 999 11
  • phone
whatsapp