italy
Italy

اصول عمومی درج نشان CE اروپا

گروه صدور گواهی محصول اروپا ، سی ای ، CE Mark


برای تمامی مصحولاتی که نشان CE اروپا برای آنها کاربرد دارد، اصول و قوانین پایه ای برای قرار دادن نشان CE بر روی محصول در آن بیان شده است . این اصول عمومی در ماده 30 از مقررات REGULATION (EC) No 765/2008 اروپا شرح داده شده اند.

 

اصول عمومی مندرج در ماده 30 و 41 از مقررات اروپایی EC No 765/2008

1. نشان CE باید فقط توسط تولیدکننده یا نماینده‌ی مجاز وی الصاق شود.

2. نشان CE، همانگونه‌ كه در پیوست شماره 2 بیان شده، بایستی فقط بر روی محصولاتی الصاق شود كه بوسیله قوانین هماهنگ‌کننده‌ی اتحادیه اروپا ارائه شده اند ، و نباید برروی هیچ محصول دیگری قرار بگیرد.

3. بوسیله الصاق نشان CE یا دارا بودن محصولی که نشان CE بروی آن قرار گرفته است، سازنده نشان می‌دهد که مسئولیت انطباق محصول با کلیه‌ی الزامات دارای کاربرد مقرر شده در قوانین هماهنگ‌کننده‌ی مرتبط اتحادیه اروپا که برای نشان‌گذاری ارائه شده را بر عهده می‌گیرد.

4. نشان‌ CE باید تنها نشان (علامتی) باشد که انطباق محصول با کلیه‌ی الزامات کاربردی مقررشده در قوانین هماهنگ‌کننده‌ی مرتبط اتحادیه اروپا که برای نشان‌گذاری ارائه شده را گواهی می‌کند.

5. الصاق نشان‌گذاری‌ها، علائم یا نقوش برروی یک محصول که ممکن است طرف‌های ثالث را در رابطه‌ با معنی یا شکل نشان‌  CE گمراه کنند، اکیدا ممنوع می‌باشد.

هرگونه نشان‌ دیگری می‌تواند برروی محصول قرار بگیرد، به‌شرط آنکه دید خوب، خوانایی و معنی نشان‌  CE بموجب آن مختل نگردد.

6. با بی‌طرفی نسبت به ماده‌ی 41، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اجرای صحیح رژیم حاکم بر نشان‌گذاری CE را تضمین نموده، و در صورت استفاده‌ی نادرست از نشان CE، اقدامات متناسب را اتخاذ نمایند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین باید برخی مجازات‌های نقض قوانین را پیش‌بینی کنند، که می‌توانند شامل جریمه‌های کیفری برای تخلفات جدی باشند.

این مجازات‌ها باید متناسب با میزان وخامت جرم بوده و عامل بازدارنده‌ی مؤثری را در برابر استفاده‌ی نادرست از نشان CE ، بوجود بیاورند.


ماده‌ی 41  - مجازات

کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) باید قوانینی را در زمینه‌ی مجازات فعالان اقتصادی وضع کنند، که ممکن است شامل جریمه‌های کیفری برای مجازات تخلفات جدی، قابل اعمال بر موارد نقض مقررات این آیین‌نامه باشد، و همچنین کلیه‌ی تمهیدات لازم جهت تضمین اجرای کامل این مقررات را اتخاذ نمایند.

مجازات‌های پیش‌بینی شده بایستی مؤثر، متناسب و بازدارنده بوده و می‌توانند درصورتی‌ که فعال اقتصادی مربوطه پیشتر مرتکب نقض مشابه مقررات این آیین‌نامه شده باشد، نیز افزایش یابند.

کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) باید تا تاریخ یکم ژانویه‌ی 2010 کمیسیون اروپا را درجریان مقررات وضع‌ شده‌ی خود قرار داده، و بدون تأخیر، هرگونه اصلاحات بعدی که می‌تواند بر آنها اثر گذار باشد، را اطلاع‌ رسانی نمایند.


پیوست شماره دو از مقررات EC No 765/2008

  • نشان CE باید شامل حروف اول عبارت Conformité Européene با شکل زیر باشد،

  • اگر  نشان CE، بزرگ یا کوچک شود ، نسبتهای داده شده در نقشه مقیاس بندی شده بالا باید برای آن رعایت شود.

  • اگر قوانین ویژه مربوط به محصول (دایرکتیو ، مقررات و یا استاندارد هماهنگ شده اروپایی)، اندازه های خاصی را برای نشان CE الزام ننماید، نشان CE باید حداقل 5 میلی متر ارتفاع داشته باشد.


  • پرسشها، ابهامات و اطلاعات فنی مورد نیاز درباره شرایط درج نشان سی ای (CE) بروی محصول را از طریق سامانه دانش فنی با نوبل سرتیفیکیشن در میان بگذارید.

  • اگر درخواست ارزیابی محصول و دریافت گواهینامه CE برای محصول تولیدی خود را دارید، اطلاعات مجموعه و محصول تولیدی خود را از طریق سامانه درخواست صدور گواهی ، برای نوبل سرتیفیکیشن ارسال نمایید.

  • 021 888 999 11
  • phone
whatsapp