italy
Italy

تست آی پی گرد و خاک برای دتکتور ضد انفجار

گروه صدور گواهی ضد انفجار ، اتکس (ATEX)


دتکتورهای ضد انفجار برای تشخیص وجود گازهای متان و سولفید هیدروژن، معمولا در مناطق خطر و مستعد انفجار در سایت های نفت و گاز و پتروشیمی نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرند که با توجه به کاربردشان در سایت، یک وسیله فوق ایمنی و جزو اولویتهای ایمنی در هر سایتی محسوب می گردند.

تست نفوذ گرد و غبار بر دتکتور ضد انفجار ، بر پایه سطح حفاظت IP 6X ، در یکی از آزمایشگاهها همکار نوبل سرتیفیکیشن، با نتیجه مثبت انجام شد.


آزمون IP 66

این آزمون برای اطمینان از انطباق درجه حفاظت یک محفظه یا enclosure در برابر نفوذ آب و گرد و غبار ، بر پایه نیازمندیهای حفاظت سطح IP 66 ، بر پایه استاندارد EN 60529 انجام می گیرد.


خلاصه ای از آزمون IP 6X

  • ابتدا دتکتور تحت آزمایش در محفظه یا Chamber تست گرد و غبار قرار گرفته و پمپ خلاء برای بوجود آوردن فشار 20 میلی بار خلاء در داخل دتکتور ، به دتکتور وصل می شود.

  • دتکتور تحت آزمایش، به مدت 8 ساعت تحت فشار خلاء اشاره شده در بالا در محیط گرد و غبار (پودر تالکوم) قرار گرفته و بعد از آن از محفظه خارج می شود.

  • پس از خروج دتکتور ضد انفجار از داخل محفظه تست، گرد و غبار از سطوح خارجی آن پاک شده و دتکتور دمونتاژ گردیده و اجزای آن مورد بازرسی چشمی (Visual) قرار می گیرد. معیار تایید تست این است که نباید هیچگونه گرد و خاک به درون دتکتور نفوذ کرده باشد.


ویدئوی تست IP 66 - گرد و غبار مربوط به دتکتور ضد انفجار را با کلیک بر روی صفحه زیر تماشا کنید.


  • 021 888 999 11
  • phone
whatsapp